fredag den 27. april 2012

BIOTOP 3 - aktivitet 2


Kan naturen farve?

Man behøver ikke altid bruge farvestrålende farveblyanter for at få nogle rigtig flotte malerier. Det er faktisk muligt at man kan farve/tegne med de ting man selv kan gå ud at finde i naturen. Når man laver sådanne malerier er det en god ide at bruge lidt tykkere papir end normalt. 

Jeg vil finde forskellige ting på min biotop –blade, grene, blomster,  svampe, græs mm. Disse ting vil jeg tage med hjem hvor jeg vil undersøge hvor meget farve de egentlig indeholder. Jeg vil udarbejde nogle forskellige æstetiske udtryk som man i praktisk kunne gøre det med en børnegruppe. I praksis kunne det eventuelt ende ud i en lille udstilling for forældre :o)

 FRISKE forårs blomster


 Her ligger tykt papir og mine "farver" klar

 Ja, naturen kan farve :) - se selv...

Det var meget forskelligt hvor meget farve de forskellige ting indeholdt, det som var mest farve i var en lille lilla blomst :) Det havde jeg ikke regnet med -flere af de store lyserøde blomster indeholdt stort set ingen farve....
 Da Daaaar - det færdige resultat.... Tænk at man man få så fine natur farver ned på papir :)

1 kommentar:

  1. Hejsa

    Spændende ide at eksperimentere med at bruge planter til at farve med...

    Prøv også at knuse nogle planter i nogle glas (gerne sorteret i farver)og hæld sprit over - lav en papirstrimmel af kaffefilter og lad den ene ende suge spritten. Hvad sker der?

    Vh Ida

    SvarSlet