fredag den 27. april 2012

Dukke-projekt - Dukke nr. 1


I dette lille projekt vil jeg udarbejde "dukker" af noget så simpelt som ståltråd og perler. Jag har valgt disse ting da det er noget enhver institution oftest har -så større indkøb behøves ikke til at fremstille nogle små dukker :)

Jeg havde ikke før prøvet at arbejde med disse materialer på denne måde, så jeg havde egentlig ikke en plan over hvordan det endelige produkt skulle se ud - det var meget spænende bare at gå i gang med det uden så mange overvejelser. Hurtigt i processen kom der flere ideer til mig :)



 Et menneske ?? Et monster ??


Næhh, det blev til en kat :) -jeg valgte ikke at lave en krop til katten da tanken var at den kunne bruges som dukke i et teater!!


Næste dukke -her arbejdede jeg i mod at lave et menneske :)


Her er det færdige resultat af min dukke :) Man kan bruge hende til at lege med, eller hænge hende op på stuen i børnehaven.


Mit lille projekt med udarbejdelsen af dukker af så simple ting har været meget interessant, da det var en udfordring for mig :) - Processen er overskuelig, og det er nemt at ændre på en fejl :) Jeg syntes at aktiviteten ville passe fint til de store børnehavebørn eller i SFOen =)

Ideen var at børnene skal kunne se at man kan skabe et produkt ud af noget så simpel som ståltråd og perler =o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar