søndag den 3. juni 2012

Natursyn 2


HUNDE

Jeg er opvokset med hund –men da vores gamle hund døde gik der alligevel et par år hvor vi ingen hund havde! Jeg plagede og plagede –og til min 11 års fødselsdag fik jeg en lille rød dværgpincher –GIZMO =)
Gizmo blev en stor del af mit liv, da mine forældre holdt ved at han jo også var min hund –og derfor havde jeg også et stort ansvar ved pasningen af ham. Min opgave var at lufte ham hver dag jeg kom hjem fra SFO og at sørge for at give ham frisk vand og mad hver dag.
Gizmo var blevet en del af familien og vi havde ham med på alle vores campingferier –desværre havde han temperament især ved folk der kom for tæt på ham – jeg kan huske at han bed en lille dreng nede på vores gade, fordi drengene gik og tog ham op mod Gizmos vilje.
Gizmo blev 12 år – han blev gammel og grå til sidst –da jeg afsluttede gymnasiet var han så sygt med flere knuder at dyrelægen mente at det bedste ville være at han skulle aflives –det var rigtigt hårdt for os alle sammen L Når man vælger at få en hund må man være bevidst om at det er et STORT ansvar –og at man engang vil komme til at miste dem!!

I feb. 12 fik jeg en lille japansk spids, Oskar –vi fik ham en måned efter at vi mistede vores lille Shiba, Liva i dec. 11 –Vi var så uheldigt at hun løb ud foran en bil og døde på stedet, kun 2,5 år gammel <3<3<3
I dag bruger jeg meget tid på hvalpetræning med Oskar, vi har en fantastisk træner som inspirere ros til hvordan vi kan færdes i naturen sammen. Sidst vi var til træning lærte hun os at have godbidstræ, det er en helt ny måde for mig at bruge naturen på =)




Jeg syntes i dag at naturen er et dejligt sted at være –men jeg vil foretrække at bruge tiden der sammen med min hund –Det gør det hele meget sjovere :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar