tirsdag den 18. september 2012

LER projekt

Så gik vi i gang med at udarbejde ting i LER :) - det var et fantastisk materiale at arbejde med .... :) Selvom det krævede at man skulle gennemarbejde leret temmelig grundigt inden man gik i gang med at fremstille produkter ..

Så går vi i gang - H har ingen ide om hvad hun vil fremstille -men hun vil bruge pølse modellen da hun husker hvordan vi brugte denne model som børn :)

 Her skære hun stykkerne til . . . . .

 Så bliver bunden fremstillet med en kagerulle ..

 Så er bunden færdig ..
 Så starter hun med at sætte pølse på oven på pølse . . . . Det tager rigtig lang tid :)



 Hun passer på at der ikke kommer lufthuller i hendes lille "ting"
 Nu gider kun snart ikke lave flere pølser - hun beslutter at det skal være et askebæger :)


FÆRDIG !! -Nu skal det bare brændes og så er vi et askebæger rigere . . . .

 Så går jeg i gang - Jeg ruller leret ud på et viskestykke for at det ikke sætter sig fast på mit bord :)

 Jeg vil lave en tro kopi af dette KÄhler fad -der for laver jeg en stor cirkel . . .


Efterfølgende ligger jeg mit fad på leret og prøvet at forme leret efter fadet !Kanterne bliver lavet så de passer - jeg er allerede ved at planlægge hvilke farver mit smukke nye fad skal have =)

 Forme Forme Forme . . . . .


Så nu er det perfekt .... :)

Hele mit kähler projekt afsluttes hurtigt da leret går i stykker da jeg prøver at tage det af :( ØVVVVV!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar