torsdag den 4. oktober 2012

SMØREOST :)


Så er jeg gået i gang med at udarbejde min egen smøreost :) Jeg anede ikke at man kunne sådan noget -så er meget spændt på hvordan det kommer til at smage ....

Man skulle bruge 0,25 liter fed creme friache - 0,25 liter tykmælk og lidt fløde - og derefter kan man selv tilsætte forskellige krydderier, nødder, frugter mm. i :)

Creme fraichen puttes i gryden med tykmælken, det opvarmes rigtig langsomt :)


Her blandes de to produkter sammen :) -og efterfølgende varmes det op til koge punktet ...

 Når det når kogepunktet puttes krydderier eller andet ned i gryden..



 Efterfølgende hældes det op i en skål - så skal det køles af og efterfølgende på køl natten over :)

Her er det kommet på køl :) nu glæder jeg mig til at se resultatet i morgen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar