torsdag den 4. oktober 2012

MEJERI PRODUKTER - SMØR


Så er jeg gået i gang med at se nærmere på hvordan man selv udarbejder sine mejeri produkter :)
Først har jeg lavet SMØR med hvidløg -det var faktisk en overraskende nem og overkommelig proces...........

Det eneste man skulle bruge var CREME FRAICHE 38% 


Op i en skål med det - og sås skulle elpiskeren egentlig bare findes frem -og så skulle der piskes indtil creme fraichen blev tyk :) 

Her kommer det op i skålen :) 38% er i forvejen meget tykkere end den jeg plejer at bruge ...



PISKE PISKE ..... Her er der færdigt -der er kommet knust hvidløg i- så skal den bare stilles på køl :) og så er der frisk hjemmelavet SMØR .....


Efterfølgende ville jeg i gang med at udarbejde en urte smøreost ....






1 kommentar:

  1. Hej Louise

    Jeg tænker at der er forskel på smør og smøreost - som jo ikke nødvendigvis er lavet af smør, men bare smørbar.

    Se her hvordan du laver hjemmelavet smør: http://vaerkstednaturteknik.blogspot.dk/2009/09/fra-jord-til-bord-fremstilling-af-smr.html

    God fornøjelse :-)
    Ida

    SvarSlet