torsdag den 4. oktober 2012

UDFORDRINGSPROJEKT -smykkeværksted


Så er jeg så småt gået i gang med mit smykkeværksted -det første jeg vil prøve kræfter med er at fremstille øreringe i krympeplast - jeg har absolut igen erfaring med det - så det har været en spændende og lærerig proces for mig ...

Jeg vat godt klar over at plasten bliver mindre når den kommer i ovnen - men jeg vidste ikke præcist hvor meget det ville krympe så jeg prøvede mig frem med størrelsen ..

Tegne og klippe....
 Så havde jeg nogle runde kedelige cirkler

 Så fandt jeg en tusch og dekorerede dem :)

 Jeg lavede et par mere....
 De skulle have blomster motiv..
 Og ud af det sorte krympeplast lavede jeg et par stjerner :)

 Og et par "helt almindelige"


Så var de klar til at komme i ovnen - 130 grader i 1-2 minutter


De blev små rigtige hurtigt - først bøjede plasten op i oven og efterfølgende lagde det sig ned igen .. meget spænende proces at iagttage


Så blev der limet ørestikker på :) Jeg syntes at øreringene var blevet noget større end jeg lige umiddelbart havde regnet med så efterfølgende gik jeg i gang med at ud arbejde nogle flere bare i meget mindre skabeloner :) Man lære ved at prøve sig frem ..


Her er det næste hold som skal klippes ud :)

 Her kan man se størrelses forskellen på de færdige og på dem der endnu ikke har været i ovnen :)


Jeg lavede huller med en hulmaskine i det ene par :)


Så kommer de ud af ovnen - i en meget bedre størrelse :)


Her ligger de til tørre :) .... Krympeplast er rigtig nemt at arbejde med :) -jeg glæder mig allerede til at jeg skal arbejde videre med materialet   :D
 Til at lime ørestikker på brugte jeg smykkelim - det var rigtig godt :) Det var tørt i løbet af et par minutter :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar